[Dewey's Read-a-Thon] Hour 0 - Kick Off Meme

abril 26, 2014


1) What fine part of the world are you reading from today?
Portugal.

2) Which book in your stack are you most looking forward to?
"A Ilha de Melquisedech", by Vera de Vilhena.

3) Which snack are you most looking forward to?
Actually I'm sick, so I will probably won't snack that much.

4) Tell us a little something about yourself!
I'm writing a book about a serial killer, that will take place in Porto, Portugal.

5) If you participated in the last read-a-thon, what’s one thing you’ll do different today? If this is your first read-a-thon, what are you most looking forward to?
The main difference is that today (this is my second read-a-thon), I'm really sick. So what I hope the best is that everybody leaves me alone and let me read, alone in my room, coughing and sneezing, while listening to the rain outside.

You Might Also Like

5 comentários

  1. Oh no, sick! I was sick last readathon, and I still had fun with it. At least reading isn't too intensive. Hope you have lots of great books to make you feel better!

    ResponderEliminar
  2. Ooooo I'm sorry you're OK today. I hope you'll be better through the day and you can enjoy with your books :)

    ResponderEliminar
  3. Boa sorte para esta maratona. Parece estar a ser divertida:) Beijos

    ResponderEliminar
    Respostas
    1. Sim, agora tive de parar, por causa de visitas, mas está a correr tudo bem :) Beijinhos

      Eliminar
  4. Thank you for both your wishes, I'm actually feeling a little better :)

    Have an awesome read-a-thon ^^

    ResponderEliminar

Obrigada por comentares :)

Um livro é muito mais do que um volume transportável. Um livro é uma mala que levamos connosco quando vamos viajar, pois nele temos tudo o que precisamos. Um livro é mais do que um bem comercializável, é o orgulho de carregar a alma em palavras do seu autor. Um livro é mais do que um livro, ao fim e ao cabo. É o nosso pai e a nossa mãe quando se precisa, nunca esperando mais de nós mas sempre lá para nos dar uma lição. É mais do que um amigo, pois não nos julga, não nos faz perguntas; ouve o nosso interior e responde às questões que nem nós sabíamos que tínhamos cá dentro. Um livro é mais do que um amante, duro como a realidade: umas vezes sonhamos e deleitamo-nos nas suas folhas, outras deixamos dobradas, riscadas, magoadas, outras deixamos a um canto e nunca mais olhamos. Desperta em nós uma panóplia de sensações: o toque da capa, da folha; o cheiro das páginas; o prazer da beleza da capa, das letras. Um livro é mais do que isto tudo, e ainda mais do que isso. Porque com ele viajamos, sonhamos, vivemos, aprendemos, amamos, sentimos, choramos e rimos, tudo sem sair do sítio. E uma façanha destas, vinda de algo tão pequeno e tão frágil, é quase comovente.